Saturday, March 24, 2012

perjuangan..

baru aku tahu hidup ini tak selalunya indah..

aku teringin gak nak rasa macam mana nak jadi pemain LIVERPOOL..
mesti orang akan kata 

asal la mamat ni minat dan taksub gila kat liverpool..
sejujur nya..aku memang taksub gila kat LIVERPOOL kerana aku telah menjadikan inspirasi aku untuk berjaya..aku kene jadi macam LIVERPOOL sentiasa berusaha dapat trofi dalam setiap kejuaran yang mereka masukk...
macam ni la contoh nya..
tengok muka si GERRAD uh..(yang angkat trofi uh..)
dia bangga gila kerana LIVERPOOL jadi juara!!


jadi?? aku seharusnya tahu kejayaan itu tak kan diperolehi kalau tak usaha..

aku ingat pesanan ibu aku yang sentiasa aku jadikan PEDOMAN dala hidup aku..

" MUHAMMAD AMIRUL..tiada alasan untuk abang gagal dalam hidup abang kerna setiap benda yang kita buat itu dilakukan oleh kita bukan benda uh dilakukan sendiri..jadi tiada alasan untuk gagal..melainkan kehendak-NYA"

(kalau tak paham maksud statement di atas uh tak pala..)

aku tak leh duduk diam lepas ni..
aku tak nak KESDEDIHAN SELUBUNGI JIWA BONDA DAN AYAHANDA AKU.. namun aku berikrar dalam hatiku bahawa TAHUN 2013 aku nak buat AIR MATA BONDAKU mengalir dengan deras..AKU NAK IBU AKU MENANGIS SEBAB GEMBIRA TENGOK KEJAYAAN YANG AKU PEROLEH..

" DUHAI BONDA MAAFKAN ANAKANDA SEKIRANYA MENYUSAHKAN BONDA SEPANJANG ANAKANDA MENGHIDU UDARA CIPTAAN ALLAH S.W.T'

nak tahu satu benda tak??
Dulu masa aku sekolah rendah..ada sorang cikgu aku ni cabar aku dan kawan kawan sekumpulan dengan aku..cikgu tu kata " AMIRUL ! SAYA NAK KAMU DENGAN KEKAWAN KAMU SEMUA NI BALIK NANTI PELUK IBU KAMU..BISIKKAN TEPI TELINGA IBU KAMU " IBU ...MAAFKAN SAYA DAN HALALKAN SUSU YANG IBU BERI SAYA MINUM.."

aku tergamam gila..masa uh umur aku 12 tahun boleh dikategorikan matang la..
aku segan gila nak buat..akhirnya aku dapat lakukan masa aku form 1..
aku fikir..aku sebagai seorang lelaki aku tak perlu menangis dengan semua ini..NAMUM aku tak sangka AIR MATA MENGALIR DENGAN DERAS..YA ALLAH KUATKAN HATI HAMBAMU..
sejak hari itu aku sentiasa meminta maaf kepada ibu ku sebelum aku tidur..
aku ingin syurga yang terletak di bawah tapak kaki mu IBU ! 


SAHABAT AKU SELALU BERPESAN DEKAT AKU..

"kalau kau nak berjaya kau lupakan semua itu, lupakan segalanya ingat..kau kene belajar kerana ALLAH bukan kerana nak kan KEJAYAAN DALAM SPM semata-mata.."

Dulu aku pernah dengar orang kata kejayaan akan menyusul apabia kita mempunyai PEMANGKIN . Pemangkin = seseorang yang kita suka atau sayang maksudnya rakan sebaya la..

tetapi aku yakin bahawa kenyataan itu hanya TIPU ! ! ! ! 

PEMANGKIN KITA UNTUK BERJAYA IALAH IBU BAPA , RAKAN RAKAN KITA, 
paling penting ALLAH TEMPAT KITA MENGADU DAN MEMOHON PERTOLONGAN..



1 comment: